Kineziologie je typický multidisciplinární vědní obor, který je různě pojímán, a proto i různě vyučován. V našem pojetí lze kineziologii definovat jako vědu o pohybu a jeho řízení. Tomuto pojetí vědního oboru je přizpůsoben i obsah výukového předmětu kineziologie a text učebnice.
Učební pomůcka základů kineziologie navazuje na učební pomůcku „Funkční anatomie člověka“. Předpokládá tedy předchozí znalost stavby a funkce lidského těla a běžné poznatky neopakuje.
V biomedicínských oborech je nezbytné (a často velmi svízelné) rozlišit požadavky na latinskou (správněji řeckolatinskou) nomenklaturu a českou terminologii. V učební pomůcce Základy kineziologie je tento problém řešen typograficky. Příklad: křížová kost, os sacrum. Termín křížová kost (nezvýrazněná kurzíva) je běžné české označení, které je frekventované a jazykově „nezávadné“. Předpokládá se jeho znalost. Os sacrum (zvýrazněná kurzíva) je oficiální nomenklatorický pojem, jehož znalost je požadována. Je-li český název příliš „exotický“, není buď vůbec uveden, nebo je v závorce (vaz „kyčlostehenní“), případně je ještě zvýrazněn uvozovkami. (Uvozovky vyjadřují mimořádnou jazykovou bizarnost.) Tyto termíny je proto lépe neužívat – jsou pouze překlady nomenklaturních názvů. Slouží tedy výhradně jako jazykové pomůcky. Nezvýrazněným písmem jsou uváděny i některé odborné termíny (artt. costovertebrales). Znalost těchto názvů není požadována a jejich uvedení má bránit záměně, omylu a zároveň umožňuje rychlou orientaci v odborné literatuře.
Pro studující je nejpodstatnější kombinace nezvýrazněné a zvýrazněné kurzívy (brzdění, decelerace; žluté vazy, ligg. flava, velký hýžďový sval, m. gluteus maximus atd.). Takto pojaté názvosloví je v české i latinské části určené k zapamatování. Opakování některých názvů v textu je záměrné. Jde o pojmy určené k zapamatování a jejich opakované použití zlepšuje paměťovou fixaci a zrychluje manipulaci s textem.
Prezenční forma studia umožňuje studentům získávat průběžnou oporu a zpětnou vazbu o efektivitě svého studia a přípravy na zkoušku v průběhu:
Distanční forma tyto opory studia postrádá. Protože požadavky na osvojení si kineziologických znalostí jsou totožné pro studenty v prezenční i v distanční formě formě studia, je nezbytné pro úspěšné distanční studium volit jiné, alternativní postupy!